כשדורית סלע קיבלה לידיה דירה בת 120 מ”ר הצופה אל הים, ידעה שהים יהיה האלמנט השולט בעיצוב הדירה. הנוף הכחול הנשקף מכל חלון מקבל תפקיד מרכזי בעיצוב הפנים של הדירה.
שקט לעיניים ושלווה לנפש הם שני אלמנטים שהכניסה המעצבת דורית סלע לדירת נופש הצופה אל הים, בפרויקט “אופרה על הים” בנתניה. הדירה היא מרחב בהיר ומסוגנן, המשתרע על שטח של 120 מ”ר, שבעליה ביקשו להעניק לה מראה מודרני בעיצוב שיתאים למיקומה, קומה גבוהה, הצופה אל הים. כך, למשל, כבר מהכניסה המפוארת לדירה נשקף נוף פנורמי של הים.
החלוקה הפנימית של הדירה התבססה על פרופורציות מדויקות ומתן תשומת לב רבה לכל פרט: התאמה מוקפדת וביצוע מושלם.
בחלוקת החלל נאלצה סלע להתמודד עם המתאר המאורך, ובהתאם לה מיקמה את החללים באופן המדגיש את המתאר האדריכלי הקיים של הדירה.
האזור הציבורי כולל בשטחו מספר פונקציות: פינת ישבה, פינת אוכל ומטבח, כל אחד מהם מוגדר בברור ומתפקד בחלל עצמאי.
המטבח ופינת האוכל מקושרים ביניהם באמצעות קיר ציפחה גדול. המטבח ממוקם כאי גדול המאפשר לעובדים בו לצפות בנוף ולתקשר עם בני הבית ואורחים תוך כדי בישול או שטיפת כלים.
חזיתו השקופה של החלל הציבורי פונה אל מרפסת מרוצפת ציפחה המשקיפה אל הים, ומצידו הימני החלל הפרטי: יחידת הורים, מרוצפת העץ עם גומי שחור במישיקיו. בחלל החדר מותקנת אמבטיית עיסוי גדולה אשר סביבתה חופתה באריחי פסיפס צבעוניים המשמשים כרקע בולט לכיור לבן, מעוצב כצורת “קנו”.
ריצוף החלל נעשה באריחי אבן בגוון בז’ אפרפר ובמראה הומוגני.
הקירות נצבעו בצבע משי חצי מבריק בגון לבן וכך גם התקרה, שהייתה נמוכה מלכתחילה והונמכה עוד יותר לצורך הצנעת תשתיות, אולם, ברק הצבע מקנה לה אשליית גובה ועומק. המטבח נוח ומשופע בחללי האחסון, עם משטח קוריאן לבן. את המארג הנקי משלימה תאורה רכה המתקבלת מפיזור מדויק של גופים תאורה שקועים שאינם גוזלים גובה. רק בשני מוקדים- בפינת אוכל ובאי- שולבו גם גופים דקורטיביים.
השקט וההרמוניה שיצרה סלע, הנחה אותה גם בבחירת פריטי הריהוט, בוילונות בגוון הקירות ובמראה נקי בכל חלל הבית, הרהיטים בעיצוב מודרני-נקי עם נגיעות צבע שאינן מפרות את שפת החלל, רק המעשירות את החלל ומוסיפות לו חמימות נעימה. פריטי הריהוט, ובכללם שולחן הקפה והאוכל, עשויים מפורניר במבוק,והשידה הניצבת בכניסה צבועה בשחור מבריק ומעליה מראה עגולה שחורה אף היא, הקירות חפים מתמונות או קישוטים.
פורסם במגזין TREND, גיליון קיץ 2007