מראה חיצוני הוא חשוב מאוד, וזה ברור לכל אחד מאיתנו. אך כאשר מדובר בשטחים מסחריים, החשיבות עולה אפילו יותר. למעשה, אין הבדל בין מקום שמבקרים בו אנשים מבחוץ (לקוחות, קונים וכיוצא באלה) או שמדובר בחלל שבו מנוהל העסק מבפנים. בשני המקרים יש צורך ביצירת חלל פונקציונלי ואסתטי בדיוק במידה הנכונה. כיצד להגיע לאיזון הזה? כל התשובות – במאמר שלפניכם. אך לפני שנתחיל בסקירה, חשוב מאוד לזכור שהדבר החשוב ביותר בעיצוב פנים תקין הוא איזון בין האלמנטים השונים, שבהם נדון כאן בהמשך.
מאפיינים פרקטיים של חנויות
על מנת ליצור את התחושה הטובה ביותר בחנויות, עיצוב פנים לחללים מסחריים צריך לשלב אלמנטים הקשורים לתחום הפעילות, לצד חיזוק המותג של החנות עצמה. האיזון העדין בין השניים מהווה את המשימה החשובה ביותר העומדת לפני מעצבי הפנים. חשוב מאוד לבצע הדמיות מפורטות של העיצוב לפני אישור הפרויקט, וזאת על מנת לקבל את התוצאה הרצויה ולא להתאכזב לאחר סיום התהליך. חשוב לזכור למקם גם שטחים פרסומיים שמהווים חלק חשוב ביותר מהפעילות של כל חנות שהיא – שם מתפרסמים מבצעים שונים ומוצגים האלמנטים הגרפיים המזוהים עם החנות ו/או עם המותג.
מאפיינים של משרדים מעוצבים באופן פרקטי
כאמור, עיצוב של חנויות ומשרדים הוא שונה במהותו. המשרד אמור ליצור בו-זמנית תחושה מאוד רשמית, אך מזמינה. כלומר, העובדים שמגיעים למשרד צריכים להרגיש רצויים בו ואפילו שייכים, אך לא “להרגיש בבית”. זאת משום שלא כולם יכולים לעבוד בסביבה ביתית מדי. כך שגם כאן יש איזון ספציפי שיש לשמור עליו על מנת לקבל את התחושה הדרושה בצורה יעילה ואיכותית. פרקטיות ויופי כן הולכים ביחד, וניתן להגיע לתוצאה הרמונית כאשר בוחרים במעצבי פנים מיומנים שיש בידיהם כל הכלים לביצוע המשימות המדוברות.
מראה חיצוני מתאים לחללים מסחריים
חללים מסחריים הם בדרך כלל קניונים ומרכזי קניות שונים, כך שבתכנון העיצוב שלהם צריך לקחת בחשבון את האינטרסים של כל בעלי העסקים שנמצאים במקום, וגם לשלב בין האלמנטים הפרקטיים לבין הדרישות האסתטיות. יש למקם את הכספומטים בצורה נוחה למבקרים, לפזר פריטי נוי שיוסיפו לאווירה אך לא יפריעו למעברים וכן הלאה. חשוב מאוד לתכנן גם את התאורה כך שמצד אחד תהיה חסכונית, אך מצד שני גם תספק את האווירה הנכונה, זאת שתעורר חשק לקנות עוד ועוד.
כך מעצבים משרדים
המראה החיצוני של משרדים מהווה חלק חשוב מאוד בביסוס העבודה, וגם כאן יש להקפיד על יצירת הסביבה האסתטית לצד ההיבט הפרקטי. השיטה של חלוקת המשרד ל”קיוביקלס” הולכת ונעלמת, והשיטה שהנהיגה גוגל ביצירת חללים פתוחים ומגוונים שנועדו ליצור פרצי יצירתיות בקרב העובדים היא השיטה המקובלת יותר. כיום המשרדים נוטים להיות ססגוניים, יצירתיים וצבעוניים מאוד. יחד עם זאת, אם מדובר בבית עסק בתחום ספציפי רציני שגם מקבל לקוחות (כגון משרד עורכי דין), יש ליצור גם את התחושה המכובדת שתעורר אמון בקרב המבקרים.
אם אתם שוכרים את שירותיו של משרד עיצוב פנים או משרד אדריכלים מקצועי, תוכלו לדעת כי החנות שלכם או המשרד יהיו מעוצבים בהתאמה לסגנון העיצוב של שנת 2018 וכך תוכלו למתג את עצמכם בצורה מודרנית ורצינית.